200 RS – P6 – Project SIX

200 RS

Československo 1974

Automobilka Škoda použila sportovní značku RS poprvé v roce 1974 u vozů 180 a 200 RS. Důvodem ke stavbě těchto vozů byl fakt, že s vozy, které vycházely ze sériových automobilů Škoda 100 a 110, se nedalo úspěšně konkurovat špičce v absolutní klasifikaci. Samotný vývoj byl zahájen v říjnu roku 1973, trval osm měsíců a byly při něm už tehdy použity modelové výpočty pomocí počítače IBM.

Konstrukčním základem vozu se stala populární Škoda 110 R Coupé a jako pohonná jednotka byl použit nově připravovaný motor Š 720 s rozvodem OHC, pro potřeby motorsportu se zvětšeným objemem na 1772 ccm pro verzi 180 RS (vyroben jeden exemplář) a 1997 ccm pro verzi 200 RS. Výkonnější model vznikl ve dvou exemplářích a ve spojení se dvěma dvojitými karburátory Weber 45 DCOE 2 disponoval výkonem 120 kW (163 koní) při 6000 ot./min a kroutícím momentem 206 Nm při 5000 ot./min. Při stavbě prototypu se příliš neosvědčila převodovka Tatra a soutěžní speciály byly následně vybaveny pětistupňovou převodovkou Porsche a spojkou Fichtel & Sachs.

Technické detaily

Délka / šířka / výška 4000 / 1680 / 1190 mm
Hmotnost 805 kg
Rozvor 2400 mm
Rozchod ( vpředu / vzadu ) 1418 / 1369 mm
Motor kapalinou chlazený, řadový čtyřválec Š 720 OHC
Objem motoru 1997 cm3 / Výkon 120 kW (163 k)
Maximální rychlost 250 km/h
Převodovka pětistupňová Porsche
Brzdy vpředu kotoučové Girling, vzadu sériové bubnové
Koncepce vozu dvoumístné sportovní kupé s motorem vzadu a pohonem zadních kol

Karoserie vozu byla oproti sériovému modelu snížena o 150 mm, rozšířena o 60 mm a vybavena ocelovým trubkovým rámem, který představoval nosný prvek a také ochranu posádky při případné havárii. Střecha, víko zavazadlového prostoru a vnější plechy dveří byly vylisovány z hliníkové slitiny, pro víko motorového prostoru byl dokonce použit sklolaminát a tím bylo dosaženo pohotovostní hmotnosti 805 kg, díky čemuž byl schopen automobil s dvoulitrovým motorem dosahovat maximální rychlosti až 250 km/h. FIA v té době ale již pracovala na nových předpisech, které vylučovaly homologaci soutěžních prototypů a místo nich měla nastoupit auta, vycházející ze sériových modelů. Vozy 180 RS a 200 RS tak ztratily perspektivu, ale zkušenosti, získané při jejich vývoji, vedly ke vzniku mnohem úspěšnějšího a známějšího modelu Škoda 130 RS.

Plakáty ke stažení

Virtual showroom

Kontaktujte nás




P6 DESIGN TEAM

+420 604 640 480
robert@projectsix.cz