Rapid SIX – P6 – Project SIX

Rapid SIX

Československo 1935

V polovině 30. let 20. století vznikly v Mladé Boleslavi první sportovní vozy s aerodynamicky tvarovanými karoseriemi. Z designu kupé Popular Special Sport se zaoblenou přídí a splývavou zádí a čtyřmístného vozu Popular Tudor Special vzešel nový sportovní automobil, Škoda Rapid Six, v tovární evidenci označen jako typ 910. Slovo Six v názvu označovalo šestiválcový motor, který se ukrýval pod výrazně žebrovanou kapotou. Základem vozu byl páteřový rám z vozu Škoda 637 K se zkráceným rozvorem. Ve vývojové dílně zkušebny, kterou vedl Ing. František Brixa, byly smontovány 3 vozy již v červnu 1934, ale úřední osvědčení, nutné k provozu na veřejných komunikacích bylo získáno teprve 12. dubna 1935

Technické detaily

Délka / šířka / výška 4000 / 1380 / 1420 mm
Hmotnost 1050 kg
Rozvor 2620 mm
Rozchod ( vpředu / vzadu ) 1150 / 1170 mm
Motor Š 637, řadový šestiválec SV
Objem motoru 1961 cm3 / Výkon 36,8 kW (50 k)
Maximální rychlost 130 km/h
Převodovka čtyřstupňová
Brzdy bubnové
Podvozek zkrácený páteřový rám Škoda 637K
Karoserie smíšená konstrukce s dřevěnou kostrou potaženou panely z lehké slitiny

Karoserie byla pontonového tvaru se zaoblenou přídí, integrovanými předními i zadními blatníky a neděleným čelním oknem. Vzadu zavěšené dveře měly větrací klapky a kliky zapuštěné v prohlubních. Vzduch byl do kabiny přiváděn dvěma štěrbinami ve střeše nad horním okrajem čelního skla. Ve splývavé zádi nechyběla typická ploutev, nad ní nedělené zadní okno a pod ním odklápěcí víko prostoru pro dvojici náhradních kol.

Nejúspěšnějším ze tří vozů Rapid Six bylo bílé kupé se startovním číslem 23, v němž Antonín Komár dojel třetí ve dvoulitrové třídě a celkově pátý v roce 1935 v závodě 1000 mil československých, jehož trasa vedla za běžného silničního provozu dvakrát z Prahy přes Kolín, Jihlavu, Brno, Břeclav do Bratislavy a zpět.

Plakáty ke stažení

Virtual showroom

Kontaktujte nás




P6 DESIGN TEAM

+420 604 640 480
robert@projectsix.cz