Sport 1101 – P6 – Project SIX

Sport 1101

Československo 1945

Neoficiálním podnětem ke vzniku závodních speciálů Škoda Sport se stala úspěšná účast závodního vozu Aero Minor ve slavném závodě 24 hodin v Le Mans v létě roku 1949. Mladoboleslavská továrna se o start v tomto závodě chtěla také pokusit a již 25.9.1949 veřejnosti představila nový sportovní vůz.

Byl označen jako typ 966 Sport, konstrukčně byl odvozen z typu 1101 Tudor a byl koncipován jako čistokrevný sportovní vůz s dvoumístnou hliníkovou karoserií. Vůz měl zkouškovou červenou registrační značku, namalovanou přímo na karoserii. Vyrobeny byly dva kusy, jeden s atmosférickým motorem a druhý s přeplňováním kompresorem. Oba byly vybaveny shodnými karoseriemi.

Technické detaily

Délka / šířka / výška 4000 / 1380 / 1420 mm
Hmotnost 655 až 715 kg
Rozvor 2130 mm
Rozchod ( vpředu / vzadu ) 1200 / 1250 mm
Motor kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (atmosférický nebo přeplňovaný)
Objem motoru 1089 cm3 (později také 1221 cm3)
Výkon 36,8 kW (50 k)
Maximální rychlost 140 km/h (bez přeplňování) / 150 km/h (s přeplňováním)
Převodovka čtyřstupňová
Brzdy bubnové
páteřový nástavný rám, vpředu rozvidlený, s centrální ocelovou rourou
Karoserie podvozková, z hliníkového plechu
Koncepce dvoumístný sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol

Vrcholným okamžikem tohoto vozu se stala účast v závodě 24 hodin v Le Mans v roce 1950. Protože část závodu je absolvována v noci, objevila se na přídi karoserie dvojice přídavných světlometů a otvory pro přívod vzduchu k brzdám. Československý tým Škoda s jezdci Václavem Bobkem a Jaroslavem Netušilem si vedl velmi dobře a ještě ve 13. hodině závodu jel na vedoucí pozici ve své třídě s průměrnou rychlostí 126 km/h. Ve 121. kole ale vůz musel z nadějně rozjetého závodu odstoupit kvůli maličkosti – prasklé pojistce pístního čepu.

Plakáty ke stažení

Virtual showroom

Kontaktujte nás




P6 DESIGN TEAM

+420 604 640 480
robert@projectsix.cz